.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نرخ بيكاري در كشور 5/16درصد است

دبيركل خانه كارگر مدعي وجود 44ميليون نفر بيكار و نرخ بيكاري 5/16درصد در كشور شد و افزود: اگرچه سازمان‌هاي ارائه كنندگان آمار در كشور دچار اشكالاتي هستند اما وقتي اين سيستم نرخ مشاركت مردم را 35درصد اعلام مي‌كند و افراد شاغل نيز در كشور 21ميليون نفر بيان مي‌شود دست‌يابي به اين نتيجه دور از ذهن نيست.

به گزارش شمال نيوز به  نقل از ايسنا، عليرضا محجوب در نشست خبري در دفتر خبرگزاري ايلنا در ساري با بيان اينكه ما متولي ارائه آمار و نظارت بر آن نيستيم تأكيد كرد كه ارائه اين آمار استدلال وي است و قابل استناد نيست.

محجوب در خصوص سخنان وزير كار كه گفته بود جامعه كارگري نبايد در تبليغات انتخاباتي شركت كند نيز اظهار داشت: بند سه اصل 43قانون اساسي به كارفرما تاكيد كرده كه بعد از ايجاد شرايطي زماني براي خودسازي مادي و معنوي كارگر براي وي زمينه‌هاي شركت در رهبري كشور را بدهد و خواسته‌اي خلاف اين نقض قانون است.

رئيس كميسيون كارگري مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح كوپونيسم موسوي و رواج مصرف‌گرايي در كشور از اين طريق گفت: طرح كوپني‌كردن اقتصاد در زمان دولت رجايي به ضرورت زمان جنگ طراحي و اجرا شد و دقيقا همان شيوه‌اي بود كه كشورهاي دنيا در شرايط جنگ براي اقلام ضروري سهميه‌بندي در نظر گرفتند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي‌ اسلامي با اشاره به اينكه اين طرح را موسوي بعدها تاييد و از آن استقبال كرد تصريح كرد: اين تنها راه‌حلي بود كه در زمان محدود شدن واردات مي‌توانست انجام شود و اگر موسوي براي اين كار مورد سوال قرار مي‌گيرد به گفته خودش به اين طرح افتخار مي‌كنيم.

محجوب با بيان اينكه موسوي از افرادي است كه امتحان خود را در كشور پس داده است و ما با افرادي غير از اين كاري نداريم افزود: موسوي بيش از 12فقره قانون و برنامه در زمان خود انجام داده است كه يادآوري آنها اگر حافظه تاريخي ما خراب نشده باشد با او همراه خواهيم شد.

به گزارش ایسنا، دبيركل خانه كارگر در خصوص انتظارات جامعه كارگري از رئيس‌جمهور دهم نيز با اشاره به اينكه ايجاد امنيت شغلي براي كارگران از مهمترين خواسته‌هاي اين بخش به شمار مي‌رود افزود: تحقق نظام معيشتي بعد از يكسان‌سازي حقوق كارمندان، شناورشدن حقوق كارگران، ايجاد شرايط جديد رفاه و تامين‌اجتماعي و تامين اشتغال جوانان از مهمترين درخواست‌هاي جامعه كارگري از رئيس‌ جمهور آينده است.

وي با بيان اينكه نظام تامين اجتماعي كشور در شرايط فعلي رفاهي نيست و تنها به ارائه خدمات بيمه‌اي اقدام مي‌كند خاطرنشان كرد: نظام مستمري‌ بگيري براي بازنشستگان 70 ساله از مهمترين طرح‌هايي است كه بايد در سيستم رفاه و تامين‌اجتماعي انجام شود.

محجوب با تأكيد بر اينكه اكنون تغيير قانون كار در شرايطي است كه فقط يك آينده روشن و مبهم مانند خروس قندي به كارگران نشان مي‌دهند در حالي كه درصدد تغيير آن به نفع كارفرما هستند يادآور شد: اين قانون نياز به تغيير دارد اما نبايد اين تغيير به ضرر جامعه كارگري باشد.

وي با اشاره به اجراي طرح بيمه رانندگان نيز اظهار داشت: اين قانون به دليل تغييرات اعمال شده بر روي آن در تخصيص منابع دچار مشكلاتي شده است و عدم تخصيص منابع موجب شده كه سازمان تامين‌اجتماعي اين طرح را مسكوت بگذارد.

محجوب شرايط فعلي اقتصادي كشور را ناگوار خواند و با اشاره به وجود شرايط ركود تورمي در ايران گفت: براي رهايي اين مشكل بايد دولت به صورت هوشمندانه در واردات مانع ايجاد كند و با دخالت در بازرگاني خارجي اقتصاد كشور را از واسطه‌هاي خارجي موجود در آن پاك كند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.